Nuffnang Ads

Ahad, 28 Ogos 2011

Raya, Kerja dan dot.. dot.. dot..

Masuk hari ni dah 28 hari kita dah berpuasa. kalau ada orang tanya aku pose penuh ke tak. mesti la aku jawab penuh. bulan pose nie tak baek menipu..bulan laen tak pe..hakhak.. raya dah hampir. Cuaca ari ni menunjukkan sungguh panas sekali. aku tengok matahari di langit tgh sengeh2 dengan pakai sepek mata itam jenama Oakley sambil buat tangan melambai dengan riak dan takabbur.

Masuk ari ni dah dua ari aku cuti kerja.. bermakna aku msih ada lagi 2ari untuk bercuti.. alahai.. cepatnye dah dua ari.. Semalam ak bertolah dari KL balek ke kampong halaman ..perghh!!... perasaan bila nak balek raya tue.. tak dapat digambarkan..

Waktu dalam perjalanan pulang ke kampong tu terasa mcam berkobar2 nak balek beraya.. bila dilihat kenderaan yang banyak membanjiri jalan-jalan raya. lepas tu tengok Sume petrol pum da mcam shopin komplek, dengar plak lagu raya yang berkumandang di corong2 radio.. iyahh!!.. suasanan yang begitu seronok untuk pulang beraya.. 

aku pon nk turut serta lepak kat Shell sebelom masuk toll Gombak.. nampak mat Bangla tgh bersiap sedia ingin melakukan tugasnya... aku bukak puntu..

Caa... kasi full tank.. 

Orait!!.. sambung Bangla tu..

aku pon pegi la masuk Damal 7e kat Shell tue.. pergh.. cun la awek kaunter nie.. tpi guwa buat kool je.. tngok awek kaunter tu da senyum2 usha guwa.. aku tau mesti die nak mntak no telepon aku punye..

"Dik.. Reload T n Go lima ploh".. aku senyum..

"T n Go abes la bang, cube try Petronas sebelah".. smbil balas senyum kat aku..

arghh.. cair nye aku tngok die senyum.. tapi muka masih kool lagi

"oh.. time kaseh dik yew".. aku pon blah..

arghh!!.. knpe awek tue senyum kat aku.. cair shial.. knape la awek tu malu2 mntak no tel aku.. kalau die mntak kompem aku da bagi dah.. msti die menyesal tak mintak no aku..hihihihi..

aku pon berfikir.. 

pandai Tokey 7e ni dalam marketing.. publish awek2 cun jaga kaunter.. ramai plak ak tngok mamat2 muda2 singgah 7e tue.. padahal beli air minerel singgit je.. saje trick la tue.. yg tua pon ade buat2 nak beli air jugak.. hurmm.. tp aku yakin awek tue mesti suka kat aku punye.. kesian die tak dapat no tel aku.. msti awek tue balek rumah wat ststus frust kat fesbuk lepas tu tumbuk dinding tak dpat no tel aku..hakhak..

aku pon pegi la petrosan sebelah.. ade brader petronas tu la yg jage.. mlas la aku nk senyum..

bro.. T n Go lima ploh..

 Orait bang....

Selesai.. aku teruskan perjalan jarak lebih kurang 170.24kilometer jauhnya..bila nampak je toll gombak tu terasa beban bekerja hilang sekejap..arghh... bestnye balek raya.. lampu2 jalan yg tersusaun membuat kan aku mengagumi keindahan lampu2 jalan.. huhuhu.. bile jejak ke pintu rumah jmpe mak ayah.. haha.. seronok giler..

Tapi lepas masuk bilik.. hurmmmm.. mcam biase je.. trus ilang feel raya.. orang ckap feel raya tu datang bile dalam perjalanan pulang beraya je.. sebab waktu tu orang ramai berpusu-pusu pulang kekampung halaman. tmbah2 kalau perjalanan tu lagi jauh.. lagi la terase seronok nak pulang beraya.. tapi bile dah sampau kampung.. tak ada ape yg menarik pon sebenarnya.. same je mcam pulang hari2 biasa..haha.

***************

Semalam ak g shopin kat SOGO.. Pukul 12.13 minit tengah ari aku sampai SOGO dengan menaiki tren.. sebab mlas naek keta takot jem.. aku dah agak orang ramai kat SOGO tue tapi ak tak sangka umat manusia teramat ramai lebih dari sangkaan aku.. dah mcam semut dah ak tngok.. nak cari baju ckit pnye ramai. nk cari awek pon mang tak dapat la.. sume dengan balak die.. hakhak.. last2 dpat ak beli baju dlam 5 helai baju ngan  1 suar.. nk cari lagi..tpi mcam tak snggum nk meredah jem umat manusia.. 5baju termasuk baju utuk ayah ngan adik aku dua org.. anak buah aku nenek die dah belikan.. taun depan la aku belikan utk anak buah aku  plak..

Nie hah.. dah mcam semut pakai baju dah aku tngok.
************

Taun ni aku aku dah plan nk pkai baju melayu kale coklat, skali ngn sampin, lepas tu pakai songkok tinggi ala2 mcam YB tue. msti nampak mcam segak ari raya First nanti.. ari raya ke-2 plak ak nak ubah fesyen ckit.. pakai suar slack dengan kemeja warna unggu masuk dalam suar, tali leher kaler ungu terang, kasut itam yg agak2 mcam nak rare je.. lepas tu ade tag nama yg bertulis tulis Opts Executive Laura Ashley tergantung di leher.lepas tu lepak kat Mid Valley.. huh.. stylo tak.. mcam brader2 kan.. huh.. shial la.. Frust raya sekejap sgt.. taun nie raya ke-2 aku dah kne keje la.. aduhai.. nampaknya layan cite hantu bonceng la raya ke-2 nanti..

Ape2 hal pon aku balek nie nk kena buat kerja rumah.. tolong parent aku buat kerja.. di kesempatan nie aku nk ucapkan 

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITTRI, 



maaf Zahir dan Batin kepada semua.. aku tau aku mang byk buat silap kat orang laen.. aku mntak maaf byk2.. setiap orang mesti ada buat silap punya.. tak boleh lari lah.. :-)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...